Startsidan | Våra tjänster | Information | Kundservice
Webmasters | Nyheter | Lediga jobb | Kontakta oss
Kundservice
Här har vi samlat de vanligaste och mest förekommande frågorna vi får i vår kundservice.

Om du inte hittar det du söker här, besvarar vi gärna dina frågor på vår personliga kundservice på telefonnummer 08-505 22 210 eller info@club24.nu



Klicka på frågan för att se svaret...

Jag känner inte till vad jag faktureras för
Jag har inte ring betalsamtal
Jag har spärrat mitt nummer för betalsamtal
Någon annan har ringt från min telefon
Hur ofta blir jag fakturerad?
Jag har flyttat
Jag vill spärra mitt nummer till era tjänster
Jag har tappat bort min faktura
Jag vill ha fakturan från er till en annan adress
Jag har bytt telefonnummer
Jag vill kunna ringa ifrån flera olika nummer



Jag har fått en faktura, men känner inte till er

Vi har hand om faktureringen för Linje24 som du kan nå via din telefon. Club24 är mindre bekant för många av våra kunder medan Linje24 som vi tillhandahåller i sin tur är välbekant.

Vårat datasystem bygger på A-nummeridentifiering och hämtar abonnentinformation från Telias databas. Detta innebär att vår server tar emot det inkommande samtalet och läser av telefonnumret. Likaså registrerar vårt system samtalets start och slutpunkt och räknar därmed automatiskt ut tiden för det aktuella samtalet. Samtalet har med säkerhet ringts ifrån din telefon. Är det inte du som har ringt, är det någon som har haft tillgång till din telefon vid den aktuella tidpunkten. Datumet och tidpunkten står på fakturan.

För att kunna använda tjänsten kräver vi att användaren har fyllt 18år och att kunden aktivt godkänner minutpriset och minimidebiteringen, likaså att tjänsten debiteras med en separat faktura till abonnemangsinnehavaren. Debiteringen av samtalet startar först efter att kunden blivit ihopkopplad med en värdinna. Under all eventuell väntetid betalar kunden endast vanlig lokaltaxa. Likaså tiden i vår tjejmeny. På så sätt är det omöjligt att ringa av misstag. Har du inte specificerad telefonräkning idag, kan du hos din operatör beställa en specifikation på dina utgående samtal. Om specifikationen inte skulle innehålla samtal till oss avskriver vi självklart fakturan omedelbart.

Tillbaka till början



Jag har inte ringt betalnummer. Varför har jag fått en faktura?

Vårat datasystem bygger på A-nummeridentifiering och hämtar abonnentinformation från Telias databas. Detta innebär att vår server tar emot det inkommande samtalet och läser av telefonnumret. Likaså registrerar vårt system samtalets start och slutpunkt och räknar därmed automatiskt ut tiden för det aktuella samtalet. Samtalet har med säkerhet ringts ifrån din telefon. Är det inte du som har ringt, är det någon som har haft tillgång till din telefon vid den aktuella tidpunkten. Datumet och tidpunkten står på fakturan.

Club24AB är ett seriöst företag som aldrig fått några anmärkningar eller blivit svartlistade hos Konsumentverket eller någon annan instans. Liksom alla andra seriösa företag inom branschen följer vi branschorganisationernas etiska regler för betalsamtal.

För att kunna använda tjänsten kräver vi att användaren har fyllt 18år och att kunden aktivt godkänner minutpriset och minimidebiteringen, likaså att tjänsten debiteras med en separat faktura till abonnemangsinnehavaren. Debiteringen av samtalet startar först efter att kunden blivit ihopkopplad med en värdinna. Under all eventuell väntetid betalar kunden endast vanlig lokaltaxa. Likaså tiden i vår tjejmeny. På så sätt är det omöjligt att ringa av misstag. Har du inte specificerad telefonräkning idag, kan du hos din operatör beställa en specifikation på dina utgående samtal. Om specifikationen inte skulle innehålla samtal till oss avskriver vi självklart fakturan omedelbart.

Alla samtal, även de som inte godkänts av den inringande, registreras i våran databas. Denna information är sekretessbelagt och måste sparas enligt Svenska lagen i ett visst antal år. Även Telia och andra operatörer måste spara den här informationen. Hos Telia eller Din mobiloperatör kan du begära en specifikation av dina utgående samtal. Om du har någon som helst misstanke om att informationen i vår databas inte stämmer, rekommenderar vi att du beställer en specifikation. Eftersom vi använder samma typ av A-nummeridentifiering som alla telefonioperatörer kommer din specifikation med största säkerhet att stämma överens med våra uppgifter. Vi rekommenderar att du gör detta då vi inte vill framstå som ett oseriöst företag. Skulle uppgifterna i din specifikation inte stämma överens med våra, avskriver vi självklart fakturan omedelbart. I sådant fall, kontakta vår personliga kundtjänst.

Som förstagångskund har du automatiskt en kreditgräns på 30min. Detta är för att du ska kunna kontrollera att uppgifterna stämmer och att inga oegentligheter föreligger (såsom att någon annan använder din telefon). Vi använder de uppgifter som du själv har uppgett till din operatör såvida du inte specifikt begärt fakturan till en annan adress. Om du själv inte har ringt till oss och någon annan har utan ditt medgivande har ringt från din telefon, blivit upplyst om alla våra villkor och ändå startat tjänsten genom att knappa in koden för godkännande är det naturligtvis inte försvarbart eller på något sätt acceptabelt. Vi kan bara hoppas att du genom den informationen som finns att ta del av, ska kunna spåra personen som ska stå för kostnaden. Detta är dock en uppgift som du av självklara anledningar själv måste göra. Du kan spärra ditt nummer till våran tjänst genom att ringa vår kundtjänst.

Tillbaka till början



Om det är någon annan som har ringt från mitt nummer,
vem är skyldig att betala räkningen?


Om någon annan har använt din telefon och ingått avtal genom att godkänna samtalet i ditt namn, är det ett brott som skall anmälas omgående till den närmaste polismyndigheten. Det som skall anmälas är naturligtvis själva händelsen; inte oss som står för tjänsten. Men eftersom samtalet ändå har ringts från din telefon, och det är du som står för abonnemanget, bär du dess värre även ansvaret för att betala fakturan.

Läs informationen ovan så får du tips om hur du kan spåra personen som ringt. Du kan i din tur begära pengarna från personen som olovligt använt din telefon. Om du vet att du i fortsättningen inte vill använda några av våra tjänster eller vill säkerställa att ingen annan heller kan nå våra tjänster från din telefon, kan du spärra ditt telefonnummer genom att ringa till vår personliga kundtjänst.

Tillbaka till början



Hur ofta blir jag fakturerad?

Club24 AB samarbetar med Svea Ekonomi som är en av Sveriges ledande koncerner inom kredithantering och finansiella tjänster. Som kund hos oss debiteras du till din abonnemangsadress med en diskret faktura runt den 10:e varje månad med 20 dagars betalningsvillkor. Vi använder de uppgifter som du själv har uppgett till din operatör såvida du inte specifikt begärt fakturan till en annan adress. Vårat datasystem registrerar den exakta tiden för samtalet och en faktura skapas automatiskt. Om du uppnår din kreditgräns innan månadsfakturan skulle skickas ut, får du din faktura inom några dagar. Ditt nummer spärras tillfälligt tills att vi mottagit din betalning.

Om du vill ha en faktura efter varje enskilt samtal eller sätta en egen kreditgräns, går det också bra. Kontakta vår kundtjänst via email eller ring.

Tillbaka till början



Jag har flyttat, ska jag anmäla det till er?

Det är alltid bra att informera oss när du flyttar. Meddela oss via email eller ring till kundtjänsten. Ange kundnummer, namn och adressuppgifterna. Om du använder både hem och mobiltelefon, ange båda numren!

Tillbaka till början



Kan jag spärra mitt nummer till era tjänster?

Naturligtvis. Kontakta oss via email eller ring till kundtjänst. Ange telefonnummer, namn och adressuppgifterna. Om du använder både hem och mobiltelefon, ange båda numren!

Tillbaka till början



Jag har slarvat bort min faktura. Hur gör jag?

För att vi ska kunna koppla din betalning till just dig, måste du ange fakturans referensnummer vid inbetalning. Vår kundtjänst kan ta fram referensnumret till fakturan. Ring oss så kan du betala fakturan med ett eget inbetalningskort.

Tillbaka till början



Jag vill att ni skickar fakturan till en annan adress

Det går att ordna. Maila eller ring till vår kundtjänst och berätta ifall du har flyttat eller om du tillfälligt bor på en annan adress, etc. Ange kundnummer, namn samt både de gamla och de nya adressuppgifterna. Om du använder både hem och mobiltelefon, ange båda numren!

Tillbaka till början



Jag har bytt telefonnummer

Eftersom vårt system bygger på A-nummer Identifiering, är det mycket viktigt att du informerar oss om ett nummerbyte. Maila eller ring till vår kundtjänst. Ange kundnummer, namn och adressuppgifterna. Om du använder både hem och mobiltelefon, ange båda numren!

Tillbaka till början



Jag vill lägga till mitt mobilnummer/hemnummer i mina kunduppgifter

Om du redan är en registrerad kund hos oss sedan tidigare, går det bra att lägga till nummer i sina kunduppgifter. Detta underlättar för dig då du kan ringa från flera olika nummer och fortfarande få en samlad faktura. Man kan dock aldrig lägga till ett hemnummer i ett företags uppgifter.

Tillbaka till början



Jag har spärrat mitt nummer för betalsamtal hos Telia.
Varför får jag ändå faktura från er?


Över hälften av alla betalnummer i Sverige faktureras av andra företag än abonnentens vanliga telefonoperatör vilket innebär att abonnenten får en separat specificerad faktura till abonnemangsadressen. En spärr till betalnummer hos Telia spärrar inte dessa nummer utan du måste spärra dessa separat hos varje operatör.

När man ringer till våran tjänst blir man tydligt informerad om att man ringt till en betaltjänst. För att kunna använda tjänsten kräver vi att användaren har fyllt 18år och att kunden aktivt godkänner minutpriset och minimidebiteringen, likaså att tjänsten debiteras med en separat faktura till abonnemangsinnehavaren. Debiteringen av samtalet startar först efter att kunden blivit ihopkopplad med en värdinna. Under all eventuell väntetid betalar kunden endast vanlig lokaltaxa. Likaså tiden i vår tjejmeny.

Vill du spärra ditt nummer till våran betaltjänst, kontakta vår kundtjänst via email eller på telefonnummer 08-505 22 210.

Tillbaka till början
NYHETER
2009-04-23 Webbmasters kan nu byta trafik med 29st hemsidor.
Läs mer
2009-04-22 Vi gjort ett antal nya hemsidor, bland annat gratis-6.se där du kan se långa porrfilmer helt gratis.
Läs mer
2008-12-24 GOD JUL OCH GÅTT NYTT ÅR! 2009 kommer bli ett intressant år så håll lite utkik här på hemsidan.
Läs mer
© copyright 2007 Club24 AB | Muskotvägen 4 12356 Farsta | Tel: 08 - 505 22 210 | Lägg Till Favoriter
callcenter call center länkar länk banner byte trafik trafikbyte kontaktförmedling community kontakt telefonsex telesex teledate teledejt tele chat chatt web webb